perjantai 1. kesäkuuta 2012

Se mielipiteitä jakava juttu

Jos jollakin on hirvittävä geelikynsikammo, kannattaa lopettaa tämän postauksen lukeminen heti alkuunsa.

Mä en ole mikään alan ammattilainen, mutta puuhailen geelien parissa kuitenkin silloin tällöin. Kävin aiheesta kolme kurssia Studio New Onella tuossa joskus vähän reilu vuosi sitten, kun olin ollut pitkään lomautettuna töistäni eikä oman alan paikkoja ollut oikein tyrkyllä, joten ajattelin, että osaamisen laajentaminen toisessa minua kiinnostavassa aiheessa  ei olisi pahitteeksi. Pääsin palaamaan maalarihommiin ennen kun ehdin miettiä asiaa sen pidemmälle, mutta oon pyrkinyt tekemään edes jonkun verran, että saavutettu taito pysyis hyppysissä, tai jos vaikka vahingossa pääsisi vähän kehittymäänkin. Oon käyttänyt tähän tarkoitukseen lähinnä pikkusiskoni sormia. Se on maailman paras koekaniini siksi, että se antaa mun kokeilla kaikenlaista uutta sen enemmän kyseenalaistamatta ja se maksaa mun työstä suklaalla (:D), mutta toisaalta vähän tylsähkö, koska se haluaa aina kaikkea pinkkiä ja vaaleanpunaista. Kerran sain sen taivuteltua vaaleanvihreisiin glitterkärkiin, mutta niillekkin se mokoma tahtoi kaveriksi pinkkejä strasseja... Pöh.

Käytän NN One step UV-geelejä, jotka ovat hirveen käteviä siitä, etteivät ne tarvitse erikseen mitään primereitä tai sealereita, vaan koko homman voi hoitaa samalla geelillä. Primerin sijaan kynnelle levitetään kynsilakkamaisen ohut kerros geeliä, jonka jälkeen kynttä voi lähteä rakentamaan ihan normaaliin malliin. Lisäpituuden teen mielummin muotilla kuin tipillä, joka johtunee kyllä ihan puhtaasti mun huonoista kokemuksista liimoista. Voisin lämmetäkkin jos löytäisin tarpeeksi jytkyn ja luotettavan liiman, mutta nyt ei kyllä kiinnosta pahemmin lähteä edes etsimään.

Syy siihen, että sain ylinpäätään potkua alkaa jutustella teille geeleistä, on tämä kätevä kaveri, joka koputteli mun ovea edellispäivänä. No ok, lähettisetä soitti ovikelloa, mutta kuuuitenkin. Olen miettinyt kynsiporaa jo jonkun aikaa, koska käsin viilaaminen on melko tympeää puuhaa, ja tulipas nyt vihdoin moinen sitten ostettua. Hinta siinä on lähinnä jarrutellut, 132€ on suht suolainen hinta härvelistä, jota ei välttämättä edes tarvitsisi, mutta ekan kokeilukerran jälkeen ei kaduta kyllä yhtään.

Siitä innostuneena tein taas sen, jonka edelliskerran jälkeen murisin, että jos teen tän taas niin mua saa kyllä läpsästä ja kovaa, mutta niin...

Luomu vaihtui geeliin. Tiedän, mun kynsinauhat on edelleen ihan järkyttävässä kunnossa, mutta yritetään nyt sivuuttaa se fakta. Geeleissä on kuitenkin kiistämättä hyviäkin puolia. Ei tarvitse pelätä kynsien katkeamista, ja vaikka joku äksidentti pääsisikin käymään, pystyn  rakentamaan uuden tilalle. Lisäksi ainakin mulla pysyy lakat merkistä piittaamatta paljon paremmin geeleissä kuin luonnonkynsissä, sillä geelien päällä lakat näyttävät vielä viikon päästä täysin iskemättömiltä, kun omilla kynsillä mulla lohkeilee kaikki OPIt ja Color clubit sun muut jo viimeistään seuraavana päivänä. Sama pätee strasseihin ja muihin erillisiin koristeisiin, aikaisemman kokemuksen mukaan ne irtoavat geelien päältä vasta sitten kun minä itse irroitan ne, vaikka ovatkin kiinni pikakuivattavalla samalla lailla kuten tekisin luomukynsissäkin. Lisäksi, jos en kerkeä tekemään kynsilleni mitään ja lakkaukset kyllästyttää/on jo inhassa kunnossa, voin huoletta vaan poistaa ne, koska ranskis on aina huoliteltu ja tyylikäs. Ainoa miinus on oikeastaan se huoltaminen, joka on itselle tosi tylsää ja hidasta puuhaa: toiselle tehdessä voi työstää aina toista kättä toisen ollessa kovettumassa lampun alla, kun itselle tehtäessä sitten pönötetään kädettömänä aina kovettamisen ajan. Sen takia olen luopunut geeleistä aina aikaisemmin, kun en ole lopulta enää jaksanut huoltaa niitä. Mutta josko tuo pora nyt nopeuttaisi sitä homaa siinä määrin, että viitsisin pitää näistä huolta edes vähän pidempään.

Niin joo, mun ranskalaisissa geelauksissa on NN:n geeliä Whiter white ja Soft pink. Päällä on kerros Evelinen lakkaa 268, että on edes pientä säihkettä matkassa.

Mitäs mieltä te olette rakennekynsistä? Ne tuntuvat jakavan aika lailla mielipiteitä puolesta ja vastaan.

7 kommenttia:

  1. Mulla on itsellä geelikynnet ja kävin kurssinkin juuri siksi, että oppisin tekemään niitä itselle. Olen tässä harkinnut, että voisin tilata MiMaxilta noita muotteja. Voisitko tehdä postauksen joko muottien plussista ja miinuksista tai muottien käytön tuton? Jos innostut, niin voithan tehdä molemmat :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei joo, ei ollenkaan huono idea! Harmi etten sitten ottanut tekoprosessista eilen kuvia vaikka mielessä kyllä kävi, mur... Pitää muistaa seuraavalla kerralla, kun tulee huollon yhteydessä ajankohtaiseksi!

      Poista
  2. Mun mielestä on jokaisen oma valinta että mitä kynsilleen tekee. Mutta ihan noviisina ei kannata niitä lähteä ainakaan tekemään. Tulee mieleen tämmöset keskustelupalstoilta löytyvät tiedustelijat: "Tilasin koko tarvikesetin mutta mitenkäs näitä kynsiä nyt sit tehhään?"
    Kunnon kynsipaikasta ainaki saa sitä mistä on maksanutkin. Tietty aina pitää muistaa se että oma kynsi siinä saattaa vähän kärsiä. Joillakin vissiin on niin hyvä tuuri että kynnet säilyy kunnossa?
    Itelläni ei oo ollu geeli/akryylikynsiä ikinä koska mulla on aika vahva kutina että oon allerginen niille.
    Sen takia kokeilin kuukausi sitten tehdä itelleni lasikuidusta ja tipeistä kynnet. En tiiä lasketaanko näitä ihan oikeiks rakennekynsiks.. Mut hyvin nämä on kestäny! Tarvikkeet tilasin Mimaxilta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin olen onnistunut missaamaan kokonaan tuollaisen lasikuidun :o Pitääkin ihan uteliaisuudesta kurkkia, miten se eroaa noista muista kynsijatkeista.

      Poista
  3. Nyt vasta sitten selkeni mikä on kynsipora! :D Voi minua, olen aina luullut ihan toista.. No ei siitä sen enempää. x) AH, itsehän juuri tilasin ensimmäisen geelikynsien askartelu setin (käytän siis myös nimimerkkiä bufi ;)) ja odotan nyt innokkaana sen saapumista! Elokuun lopulla pari viikkoa lomaa, niin on todellakin aikaa rakennella hyvät kynnet! Tiedän että olen erittäin malttamaton ja turhaudun nopeasti, joten toivon että edes ajatus "ihanat, kestävät ja pitkät kynnet" saa minut jatkamaan geelikynsieni rakentamista. :D Ja ties vaikka olisin synnynnäinen lahjakkuus? ;D Njaaaa..
    Blogiasi selaillessani en löytänyt ohjeistusta geelikynsien tekoon ja sinä jos kerta olet niitä enemmänkin tehnyt niin postaus ideana tutorialia geelikynsien tekoon? ;) Ihan vaan ehdotuksena. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pakko lisätä tähän vielä: Tiedän kyllä miten geelikynnet tehdään ja olen kyllä perehtynyt aiheeseen, mutta mielummin seuraan blogista ohjeet vaihe vaiheelta, kun että väkerrän paperi lappusen kanssa tai koitan muistella mielessäni. ;D

      Poista
    2. Hah, ai se olet sinä! :D Mun piti jo viimeksi siskolle kynsiä tehtäessä ottaa kuvia eri vaiheista lähinnä tuota muotin käyttöä ajatellen, mutta tietty kamera unohtui matkasta. Kohta ois taas huolto tulossa ajankohtaiseksi, ja yritän muistaa ottaa kameran mukaan, niin saan sitten laajemman geelipostauksen rustattua ohjeiden kera. Tää oiskin nyt sitten eka kerta, kun toivon, että hän ois saanu kolhastua jostain kynnestä geelin kokonaan irti... :D

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...